Recepty:Extra čokoládové muffiny


Čokoláda nepatrí medzi moje najobľúbenejšie sladkosti ( ja si dám radšej gumených medvedíkov ), ale keď už sa rozhodnem potešiť čoko-maniakov okolo mňa, tak určite týmito mafinkami :)

Príprava: cca 15 minút

Doba pečenia: cca 18-20 minút v predhriatej rúre na 180 °Celzia

Ingredience:
  • 1 a ½ hrnčeka polohrubej múky
  • ½ hrnčeka kryštálového  cukru
  • 1/3 hrnčeka ( = 5 polievkových lyžíc ) hnedého cukru
  • ¼ hrnčeka ( = 4 polievkové lyžice ) kakaového prášku
  • 2 čajové lyžičky kypriaceho prášku do pečiva
  • ¼ čajovej lyžičky sódy bikarbóny
  • 1 hrnček čokoládových kúskov ( ja najčastejšie používam všetko čokoládové, čo doma nájdem, napríklad zapotrošeného veľkonočného zajaca alebo vianočných mikulášov, čertov a pod. )
  • 1 vajíčko
  • ½ hrnček mlieka
  • ½ hrnčeka oleja 




Postup:
Rúru predhrejeme na 180°Celzia. Zmiešame spolu sypké suroviny – múku, kryštálový cukor, hnedý cukor, kakaový prášok, kypriaci prášok a sódu bikarbónu.  (Na odmeranie surovín veľmi rada využívam tie malé ružové pomocníčky, ktoré sú na fotke, fakt sú super. )Pridáme čokoládové kúsky a opäť spolu zamiešame. V inej miske zmiešame vajíčko, mlieko a olej. Túto tekutú zmes pridáme do sypkej zmesi a opäť všetko spolu zamiešame. Košíčky na mafinky plníme do cca 2/3.
Dnes som mafinky piekla v papierových košíčkoch, čo je super spôsob, keď potrebujete napiecť väčšie množstvo... zvyčajne však využívam košíčky silikónové,  z ktorých mafinky vyberám tesne po upečení. 
 


Dobrú chuť :) Vaša D.



Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.