Recepty: Sushi ♥



Sushi je viac ako len láska k jedlu. Je to vášeň. Sú dva typy ľudí. Tí ktorí si sushi od prvého momentu zamilujú alebo tí, ktorí ho znenávidia. No dobre možno sú aj takí, ktorí sa ho časom naučia mať radi, ale ja na 100% patrím k prvému typu. 

Napíšte mi do komentu ako ste na tom vy, ku ktorej strane sa pridáte ?
Sushi zbožňujem od prvého sústa, ktoré som ochutnala v sushi bare. Odvtedy by som ho jedla aj každý deň..


Veľmi rada doma  skúšam recepty, ktoré patria v reštauráciách medzi moje najobľúbenejšie. Niektoré sa mi nevydaria (pizza napríklad – tú asi nikdy nepripravím ako z donášky ), ale niektoré sa mi vydaria dokonca lepšie ako v reštike – sushi. 
 

Sushi možno nie je najjednoduchšie a najrýchlejšie jedlo, ale s kúskom cviku a dobrými pomôckami to zvládnete ani nebudete vedieť ako. Takže:" cvičiť, cvičiť, cvičiť."

Príprava sushi mi kedysi trvala skoro tri hodiny, pretože samotná príprava ryže je zdĺhavá, ale to sa zmenilo v momente, keď sme si kúpili ryžovar. Je to obrovský pomocník a vrele ho odporúčam každému, kto má rad ryžu. Kým som ryžovar nemala tak som postupovala podľa návodu TU .

 Ja najradšej pripravujem Maki sushi a na jeho prípravu budeme potrebovať:





 Ingrediencie:
·        Ryža – najlepšie sushi ryža, ale dobrá je aj guľatá alebo dokonca aj dlhozrnná ryža
·        Ryžový ocot – predávajú ho v Bille
·        Hnedý cukor
·        Riasy Nori – taktiež nájdete v Bille

losos s kôprom, kt. vôbec nechutí ako kôprový - chvalabohu:)
Na plnenie:
·        Avokádo
·   Losos – kvalitný surový alebo údený
·        Krabie tyčinky
·        Mrkva, omeleta z vajec, uhorka

Dochutenie:
·        Majonéza
·        Sojová omáčka
·        Wasabi

Postup:
V ryžovari uvaríme ryžu. Na 3 hrnčeky ryže ( 160ml ) som použila 5 hrnčekov vody => 5 roliek sushi (obrázok dole) . Ryžu necháme vychladnúť na izbovú teplotu ( cca 20 minút ). Medzitým si pripravíme všetky potrebné suroviny. Na pásiky nakrájame avokádo, lososa aj krabie tyčinky. Do vychladenej ryže pridáme zmes zo 6 lyžíc ryžového octu a z hnedého cukru. Cukor pridajte podľa chuti, mne stačí jedna polievková lyžica. Túto sladko – kyslastú zmes pridajte do ryže a zľahka vmiešajte.

sojová omáčka, wasabi, nakladaný zázvor
Na pripravenú bambusovú podložku položte riasu drsným smerom nahor. Ryžu začnite ukladať tak, aby horná časť cca 1 cm ostala voľná = bez ryže. Ryžu nanášajte vodou navlhčenými rukami, aby sa Vám nelepila alebo mokrou drevenou vareškou. Odporúčam dať hrsť ryže do stredu riasy a potom pomaly postupne ju roztláčať do všetkých strán. Nepridávajte ryže priveľa, pretože by sa Vám mohla riasa pri rolovaní pretrhnúť. Na vrch ryže uložte svoje obľúbené ingrediencie ( môžte k nim pridať aj majonézu alebo wasabi ) a pomaly rolujte. Po každom zarolovaní rolku zatláčajte prstami. Nakoniec veľmi ostrým nožom prekrojte rolku na polovicu a každú polovicu ešte na ďalšiu polovicu, prípadne krájajte kúsok za kúskom ako keby ste krájali banán. Po každom prekrojení si nôž umyte, utrite, ak Vám na ňom ostala ryža. 

A to je všetko. Už iba si pochutnávať na vlastnoručne pripravených dokonalých kúskoch maki sushi.
Ale keďže je lepšie raz vidieť ako stokrát počuť, tak tu je obrázkový tutoriál.




3 x 160 ml ryže = 5 roliek = cca 10 kúskov

dnes sa mi podarilo 44 kúskov + nejaké tie odrezky :)

Ešte trošku teórie na záver:
Sushi patrí medzi najznámejšie japonské jedlá a i keď si veľa ľudí pod týmto slovom predstaví najmä syrovú rybu s ryžou, ide predovšetkým o varenú ryžu spojenú špeciálnou octovou omáčkou – ryžovým octom, lebo slovo sushi = kyslá ryža.
Medzi u nás najznámejšie patria:
·        Maki sushi: rolka plnená rýžou, v ktorej sú rôzne ingrediencie obalená v riase Nori.
·        Nigiri sushi: prstami vytvarovaný valček ryže podávaný na povrchu s rybou, avokádom ..
·        California sushi: rolka Maki sushi pripravená opačným spôsobom – vo vnútri je riasa a ryža je na povrchu.
·        Temaki sushi: plátok morskej riasy zvinutý do kornútku, plnený ryžou, surovými rybami, zeleninou, prípadne aj kaviárom.


 Všetky práva vyhradené autorkou

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.