Recepty: Šalát s kuracím mäsom ala Cézar šalát :)

Aaa je to tu.. ďalší týždeň je za nami, dokonca posledný prázdninový .. končia letné brigády, dovolenky, stáže, lásky, tábory .. ;) leto sa pomaly, ale iste blíži ku koncu.. no prečo mu dávať hneď zbohom, keď si ho môžme vychutnať kedykoľvek máme chuť .. a to doslova .. na tanieri :)

Dnešným receptom Vám predstavím moje najobľúbenejšie letné jedlo, ktoré si môžete pripraviť či sú vonku africké horúčavy alebo sibírska zima :)

"Cézar šalát"

Názov tohto šalátiku som dala do úvodzoviek, pretože nejde o originál pravý Cézar šalát, ale v mojej obľúbenej reštaurácii sa pod týmto názvom vyskytuje, tak mu ho nechám, i keď skôr by sa mal volať "šalát s kuracím mäsom" :)

Nechcem sa chváliť, ale moja receptúra je oveľa jednoduchšia, rýchlejšia a ešte k tomu úžasne chutná ! :)

Ingrediencie:
  • kuracie prsia
  • na malé kocky nakrájaná slanina
  • ľadový šalát
  • parmezán ( alebo Grana Padano napr. z Lidlu ) 
  • olivový olej
  • vínny ocot
  • balsamico krém ( na dekoráciu a záverečné dochutenie )
  • čierne korenie
  •  soľ
    Bez tejto hviezdnej trojky to určite nepôjde :)
    Ako ste si už pri väčšine mojich receptov určite zvykli, aj tento bude jednoduchý a rýchly na prípravu.

Umyjeme si ľadový šalát, ktorý natrháme alebo nakrájame a necháme ho odkvapkať. Medzitým si dáme pražiť slaninku. Ja ju pražím bez oleja, pretože sama o sebe je mastná a pustí šťavu. Slaninku preložíme na tanier a necháme vychladnúť


Kuracie prsia si nakrájame na kocky alebo na rezance, okoreníme čiernym korením, osolíme a do hneda pečieme na panenskom olivovom oleji. Samozrejme môžte použiť aj bežný slnečnicový olej, nič tým nepokazíte. Tak ako slaninu, odporúčam aj mäso pred tým ako ho pridáte k šalátu ochladiť, aspoň na izbovú teplou.

Ak môžte ta sa snažte všetko robiť na keramickej panvici, na ktorej sa ani mäsko, ani slaninka nepripečú a okrem toho sa aj veľmi jednoducho čistí.


Pripravíme si zálievku, ktorú tvorí len olivový olej a vínny ocot, všetko podľa chuti. Nastrúhame si parmezánové hoblinky a šalátik je hotový :) Podávame s opečenou celozrnnou bagetkou.


Odporúčam okrem mäska šalát nesoliť, pretože či už slanina alebo parmezán, oboje sú slané.

Viem, že sa Vám už zbiehajú slinky :) Tak Vám prajem dobrú chuť, a ak máte aj Vy svoj obľúbený letný šalát, tak mi napíšte do komentárov aký to je, nech ho vyskúšam :))

A samozrejme ak sa Vám môj článok, blog páči, tak určite odoberajte cez GFC alebo cez BlogLovin :) Teší ma každý jeden nový i "starý" odberateľ :) Krásny víkend praje D.

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.