Recepty: Domáce Tiramisu ♥


Konečne tu máme piatok a ako lepšie si doplniť stratenú energiu ako chutnou pochúťkou, ktorá Vám navyše zlepší náladu ako to hovorí sám názov.  

 z tal. tirami su = "vytiahni ma hore", čo obrazne znamená "zlepši mi náladu"

Tiramisu je mojím obľúbeným dezertom a odporúčam ho každému, kto neodolá krémovým, ale napriek tomu ľahkým a sviežim "dobrotkám". 




Príprava tiramisu je jednoduchá a rýchla, ako u väčšiny mojich receptov, ktoré nájdete po kliknutí TU

Ingrediencie:
  • dlhé piškóty
  • mascarpone
  • smotana na šľahanie 33%
  • 1 žĺtko (ľubovoľne)
  • vanilkový cukor ( príp. práškový, kryštálový cukor )
  • káva
  • Amareto (ľubovoľne)


Do misky si pripravíme kávu. Môžete použiť nesku, príp. kávu z kávovaru, hlavne ju nechajte vychladnúť. Potom si v jednej miske vyšľaháme mascarpone so žĺtkom a cukrom. Ja preferujem vanilkový, ale nič sa nestane ak pridáte iný druh cukru. Použitie žĺtka je tiež na Vás. Ja ho používam, pretože dodáva plnke veľmi dobrú chuť, ale ak ho nepridáte, nič vážne sa zase nestane.

V druhej miske si vyšľaháme šľahačku zo smotany, môžete ju zameniť aj za práškovú šľahačku, ale tá už má svoju špecifickú chuť, ktorú ja veľmi neobľubujem tak ju nepoužívam. Tieto dve hmoty ešte raz spolu krátko vymiešame a prejdeme na vrstvenie

Na dno misky ukladáme piškóty namočené v káve a na ne dáme plnku. A takto pokračujeme pokiaľ máme miesto v miske alebo pokiaľ máme dosť surovín. Poslednou vrstvou je plnka, ktorú posypeme holandským kakom, grankom alebo nastrúhanou čokoládou. Tiramisu odložíme do chladničky, niekto hovorí na celú noc, ja ako veľký nedočkavec, hovorím, že stačí na 3 hodinky :)


Určite ste si všimli, že tento receptík závisí najmä od Vašich chuťových kanálikov. Práve z tohto dôvodu neuvádzam hmotnosti. Ak máte radšej viac šľahačkovú chuť, pridajte viac šľahačky, ak chcete skôr chuť mascarpne, pridajte ho viac. Piškóty tiež voľte podľa misky, nádoby, v ktorej ho budete vrstviť. Môžete použiť cukor, aký chcete, môžete použiť žĺtko, kakao, dokonca ho viete pripraviť aj s okrúhlymi piškótami, všetko je to na Vás :)

Tiež takéto tiramisu viete naservírovať do pohárikov alebo z neho urobiť tortu, keď budete piškóty vrstviť do tortovej formy.

Ešte na záver spomeniem, že piškóty môžete namáčať aj v zmesi z kávy a Amareta - mandľového likéru, ale ja pravidelne šoférujem, tak  som zvolila radšej nealko verziu



Fantázii sa medze neklamú a tak je na Vás ako si túto dokonalú pochúťku pripravíte. Už ste ho vyskúšali?


Prajem dobrú chuť a krásny víkend ♥
D.


Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.