Recepty: Domáce pečivo :) buchtičky

Krásny večer prajem :)

Dnes opäť raz prichádzam s receptom a možno sa vám bude zdať, že som začala vypekať nejak často, aale to len preto, že mám nový mixér a neviem sa ho nabažiť. Tak dúfam, že oceníte aj tieto moje malé kulinárske príspevky :)

Prednedávnom som objavila úžasný youtube kanál LauraInTheKitchen. Táto žienka ma neskutočne baví. Jej recepty sú jednoduché, rýchle a vyzerajú veľmi chutne. Hovorí po anglicky, no pri jej videách vám stačí pozerať sa a určite všetko pochopíte.


Vyskúšala som recept na Homemade Dinner Rolls, čo sú vlastne domáce buchtičky. Chuťou pripomínajú sladšie pečivo, niečo ako pečené buchty, ale nie až tak sladké .. alebo ako tuhšia vianočka. Jednoducho domáca fajnotka, najlepšia s maslom, džemom, medom :)

Ešte predtým ako sa pustíte do pečenia, vás chcem upozorniť, že tento recept je veľmi jednoduchý na prípravu, ale je zložitejší na ča, pretože ide o kysnuté cesto .. tak si na jeho prípravu rezervujte aspoň 3 hodinky.

Ingrediencie (12 buchtičiek) :
  • 4 hrnčeky hladkej múky
  • 7g droždia v prášku 
  • 1/3 hrnčeka kryštálového cukru
  • 1 čajovú lyžičku soli
  • 1 hrnček teplého mlieka
  • 1/3 roztopeného masla
  • 3 žĺtka
  • 3 lyžice roztopeného masla na potretie

Postup :

V kastróliku spolu zohrejte maslo a mlieko. Nevarte, len zohrievajte. Na vrch tejto tekutej zmesi nasypte droždie a počkajte 5 minút kým začne pracovať, budete to cítiť. Po 5 minútach túto zmes zľahka premiešajte a prelejte do misy, v ktorej budete cesto miesiť.

 
Následne pridajte múku, cukor, soľ, žĺtka a začnite miesiť na nízkom stupni. Ak budú ingrediencie spojené, pridajte rýchlosť na  stredný stupeň a mixér nechajte miesiť 5-7 minút.



Potom cesto premiestnite do olejom vymastenej misky,olejom potrite aj povrch cesta. Misu zakryte napr. utierkou a nechajte kysnúť, cca hodinku, kým bude cesto približne dvakrát väčšie.



Po vykysnutí z cesta tvarujte približne rovnaké guličky a ukladajte ich vedľa seba na olejom vymastený plech. Guličky taktiež prikryte utierkou a nechajte kysnúť, kým opäť nezväčšia svoj objem, cca hodinku.


Rúru predhrejte na 180 stupňov a pečte 25 minút. Ja som použila obojstranný rýchlovzdušný stupeň pečenia (neviem či som to pomenovala správne, ale jednoducho som koliesko na sporáku otočila na stupeň zo znakom ventilátora:)


 Po 25 minútach pečivo vyberte z rúry a potrite maslom. 



Dobrú chuť prajem :))



Ja som buchtičky pripravovala približne z polovičnej dávky, a aj tak mi ich vyšlo celkom dosť, ale sú malé. V originálnom recepte by malo vyjsť 12 veľkých kúskov.:)



Video prípravy tohto receptu nájdete TU.

Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.