Recenzia: Chemický píling - kozmetický



Krásny horúci večer prajem :) 

Pred piatimi dňami som u kozmetičky podstúpila chemický píling. Priznám sa , že neviem koľko percentný bol, ale patrí medzi chemické pílingy, ktorým nevadí slnečné žiarenie a preto sa môžu absolvovať aj v lete.

Chemický píling je metóda, ktorá pozitívne ovplyvňuje stav pokožky, zmierňuje prejavy starnutia, odstraňuje nežiaduce pigmentácie,  pleť vyhladzuje, vypína a je účinná i v boji proti mastnej pokožke a akné. Pri chemickom pílingu sa aplikujú rôzne ovocné kyseliny. Pôsobením kyselín sa odstraňujú povrchové vrstvy pokožky a následne v procese hojenia sa odlúčené bunky nahrádzajú novými. Pleť je jemná, vyhladená, rozžiarená, póry sú zmenšené.


Moje ošetrenie prebiehalo takto:

  • Po vyčistení pleti mi kozmetička na tvár asi na 10 minút naniesla špeciálny krém, ako  predprípravu na nanesenie prvej kyseliny.

  • Potom mi urobila píling s diamantovými mikročasticami a pleť nechala poriadne vysušiť.

  • Po vysušení  mi na 10 minút naniesla kyselinu salicylovú. Dosť nepríjemná vôňa, ale horšie ako ichtyolová maska to nieje : )

Kyselina salicylová je členom rodiny beta hydroxy kyselín. Je vhodná pre ľudí s citlivou pleťou, pretože pleť dráždi menej ako kyselina glykolov.

- Odstraňuje z pleti odumreté bunky čím zvyšuje tvorbu kolagénu - pôsobí proti vráskam,

- odstraňuje mastnotu, ktorá blokuje póry a tým ich čistí,

- má protizápalové účinky takže je vhodná pre ľudí s akné,
- obnovuje jasnosť pleti.


  • Po 10 minútach pôsobenia  kyselinu dôkladne odstránila, pleť nechala vyschnúť .

  • Následne mi na 20 minút naniesla kyselinu mliečnu, pri ktorej som taktiež musela mať oči zatvorené, ale vôňa už nebola až tak výrazná.
Kyselina mliečna  má hydratačné účinky a preto je vhodná pre pleť so suchou a dehydrovanou pokožkou.  
- Dodáva pleti jemnosť a mladistvý vzhľad,
- hlbších vrstvách stimuluje tvorbu nového kolagénu a elastín,
- pleť je po ošetrení silnejšia a pevnejšia.

  • Po odstránení tejto kyseliny mi naniesla špeciálny hydratačný krém a domov som išla s hladkou, rozžiarenou pleťou, bez akéhokoľvek začervenania.

Dnes je to piaty deň od môjho prvého chemického pílingu a bohužiaľ musím povedať, že som veľké zmeny nepostrehla. Mám čisté póry (i keď sa mi zdajú byť akési rozšírené ) a taktiež mám jasnejšiu pleť, ale moja T-zóna je natom takisto zle ako bola predtým a bez púdru sa počas dňa naozaj nezaobídem.



Hovorí sa, že pôsobenie kyselín po chemickom pílingu pretrváva aj niekoľko dní po aplikácii a je treba absolvovať aspoň 5 sedení, no neviem či je to pri sume 30€ tá najvhodnejšia investícia. Dokonca som počula a čítala aj o domácich chemických pílingoch, tak trošku váham, ktorým smerom sa teraz vybrať.

Ako ste na tom vy? Už ste chemický píling u kozmetičky, u lekára príp. doma  vyskúšali – aký to malo účinok?





4 komentáre:

  1. Já ssem velký fanatik tělového peelingu, obrušuji jedna radost, ale na obličej jsem trochu háklivá, nerada ho "stresuji" :-)

    World By Bella

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Noo máš pravdu, keď netreba zbytočne pleť nestresuj :) ja som to v tomto prípade vyskúšala, ale moja pleť si to asi ani nevšimla :P A pozývam ťa sledovať mlj bog, v priebehu budúceho týždňa chystám letnú Giveaway:))

      Odstrániť
  2. chemicky peeling absolvovala moja kamaratka hlavne kvoli tomu, ze jej zostali po akne hlbsie a dost viditelne jazvy. myslim, ze jej to pomohlo, ale nezbavilo ju to tych jaziev uplne a stale su vidiet, len su akoby zbrusenejsie a plytsie.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. .. to je to, že nikto nevie zaručiť 100% úspech a stojí to veľa peňazí:/

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.